Известие

Collapse
No announcement yet.

Огромно количество масло в антифриза

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Огромно количество масло в антифриза

    Здравейте,
    днес сутринта като тръгнах за работа ми направи впечатление, че колата си загрява нормално, но парно почти нямаше. Помислих си, че охладителната течност е намаляла и спрях на бензиностанцията и взех един литър антифриз. Като отворих капачката на казанчето от там започна да блика направо масло. Предполагам, че проблема е в масленият охладител а не в главата. Моля за вашите предположения и мнения за отстраняване на проблема.
    Автомобилът е Алфа Ромео 166, 2.0 TS
    Last edited by sergo11; d.m.y г., 17:54.

  • #2
    Гарнитура на блока.Маслото не е ли побеляло.Смяна на гарнитура и шлайф на главата. Не виждам връзка между антифриз и маслен радиатор.Като свалиш главата може да смениш гумичките и да пастираш клапаните.
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:46.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Антифриза минава през един охладител на маслото, който се намира на блока на двигателя. Там се завива и масленият филтър. Ако е гарнитура маслото ще е доста по-малко, а и ще загрява.

      Comment


      • #4
        Не разбрах какво е било нивото на охладителната течност. Сутрин преди палене провери нивото на маслото в картера и виж дали не е побеляло. Когато загрее колата виж дали излиза бял пушек през ауспуха и дали се надуват повече от нормалното маркучите към радиатора.

        С какъв двигател е колата?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Не разбрах какво е било нивото на охладителната течност. Сутрин преди палене провери нивото на маслото в картера и виж дали не е побеляло. Когато загрее колата виж дали излиза бял пушек през ауспуха и дали се надуват повече от нормалното маркучите към радиатора.

          С какъв двигател е колата?
          Здравей Еco,
          тези признаци липсват и затова съм 90% сигурен, че е този охладител.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от sergo11 Покажи съобщение
            Антифриза минава през един охладител на маслото, който се намира на блока на двигателя. Там се завива и масленият филтър. Ако е гарнитура маслото ще е доста по-малко, а и ще загрява.
            Може, не знам, но не трябва ли да има и антифриз в маслото?
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              Може, не знам, но не трябва ли да има и антифриз в маслото?
              Ако е от охладителя не. Защото налягането на маслото е около 4 бара, а на охладителната течност е много по-ниско.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от sergo11 Покажи съобщение
                Ако е от охладителя не. Защото налягането на маслото е около 4 бара, а на охладителната течност е много по-ниско.
                Да но когато загасиш двигателя масленото налягане пада а това в охладителната система стои високо известно време докато изстине двигателят. През това време би трябвало да стане обратния преход - на охладителна течност в маслото.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Да но когато загасиш двигателя масленото налягане пада а това в охладителната система стои високо известно време докато изстине двигателят. През това време би трябвало да стане обратния преход - на охладителна течност в маслото.
                  Много си прав за това, но налягане на маслото все още има дори и минимално. А отвора през който маслото влиза в охлаждащата течност може да е малък. Ако е гарнитура колата ще прегрява и ще изхвърля охладителната течност през казанчето. Тези охладители са от тънка алуминиева сплав и с годините се разяждат от антифриза. Имах същият проблем с един Jeep тогава разглобихме мотора за нищо.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Да но когато загасиш двигателя масленото налягане пада а това в охладителната система стои високо известно време докато изстине двигателят. През това време би трябвало да стане обратния преход - на охладителна течност в маслото.
                    Освен, ако не е някакъв много малък пробив, ако тече само масло в охладителната система нивото в картера трябва да е паднало, но рано или късно трябва да се смесят
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                      Освен, ако не е някакъв много малък пробив, ако тече само масло в охладителната система нивото в картера трябва да е паднало, но рано или късно трябва да се смесят
                      Паднало е да и то доста.

                      Comment


                      • #12
                        Най вероятно проблемът е във въпросния охладител и по-малко вероятно в гарнитурата на главата. Така че се ориентирай към неговата смяна и дано с това проблемът да се реши.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Най вероятно проблемът е във въпросния охладител и по-малко вероятно в гарнитурата на главата. Така че се ориентирай към неговата смяна и дано с това проблемът да се реши.
                          Нов само като оригинална част около 900 лв. Намерих втора ръка за 40 лв. отивам да го видя. И в събота ще падне лежане по колата

                          Comment


                          • #14
                            На тоя маслен охладител, за който говориш, има ли изобщо гарнитура или нещо друго, стоящо между двете течности, което би могло да се повреди и да смеси течностите..? Аз мисля, че не, тоест не си го представям как точно ще се строши и ще ги смеси точно оттам...
                            От друга страна пък щом има чак толкова много масло в охладителната система, ако е от гарнитура 100% ще си усетил драстична промяна в работата на мотора...

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                              На тоя маслен охладител, за който говориш, има ли изобщо гарнитура или нещо друго, стоящо между двете течности, което би могло да се повреди и да смеси течностите..? Аз мисля, че не, тоест не си го представям как точно ще се строши и ще ги смеси точно оттам...
                              От друга страна пък щом има чак толкова много масло в охладителната система, ако е от гарнитура 100% ще си усетил драстична промяна в работата на мотора...
                              Вътре в охладителя има тънкостенна алуминиева тръбичка (серпентина) по която минава маслото. Тя се пука и от там в охладителната течност.

                              Comment

                              Working...
                              X